Portré
Sinkó Ferenc
Életrajz
Bánffyhunyad, 1979. július 12.
1998 – 2002 - Babes-Bolyai Tudományegyetem, Bölcsészettudományi Kar, Színházművészeti Tanszék, SZÍNÉSZ szak (Osztályvezető tanár: Hatházi András, Tanársegéd: Szilágyi Palkó Csaba)
2002. szeptemberétől a Kolozsvári Állami Magyar Színház tagja.
A Főiskolán játszott szerepei:
PRÉZLI – Egressy Zoltán: Kék, kék, kék, rendező: Szilágyi Palkó Csaba
SZVETLOVIDOV / APLOMBOV – ... nem bírtok játszani rajtam, A.P. Csehov: Hattyúdal és Lakodalom című művei nyomán, rendező: Hatházi András
JORGOS – R. M. Fassbinder: A digó, rendező: Hatházi András
VALMONT – Cristopher Hampton: Veszedelmes viszonyok, rendező: Szilágyi Palkó Csaba
TIMÓTEUSZ BARÁT – N. Machiavelli: Mandragóra, rendező: Hatházi András
LELKIISMERET – Akárki, rendező: Vadas László
ALAJOS – Szép Ernő: Kávécsarnok, rendező: Szilágyi Palkó Csaba
Egyéb szakmai tevékenységek:
Mozgásszínházi előadások:
Légszomj, koreográfus/rendező: Jakab Melinda (Kolozsvári Magyar Opera, 2005)
Szép fehérség, koreográfus/rendező: Uray Péter (Panboro Színház Budapest, 2004)
Vibration, koreográfus/rendező: Jakab Melinda (Kolozsvári Magyar Opera, 2004)
Vadak, koreográfus/rendező: Uray Péter (Panboro Színház Budapest, 2003)
Ihlet. A test létezésének feltétele, koreográfus: Jakab Melinda (Gh. Dima Zeneakadémia, 2003)
Létezem, koreográfus: Jakab Melinda (Gh. Dima Zeneakadémia, 2002)
Dark Elegies, koreográfus: Jakab Melinda (Gh. Dima Zeneakadémia, 2001)
Workshopokon való részvétel:
2005 – Kontakt - Budapest, Magyarország
• Kontakt improvizáció – Alicia Grayson (USA) vezetésével
• Kontakt improvizáció – Thomas Kampe (UK) vezetésével
2004 – DanceWeb/Im Puls Tanz, Bécs, Ausztria
• Kontakt improvizáció – Andrew Harwood & Chris Aiken (USA/Kanada) vezetésével
• Kontakt improvizáció – Nita Little (USA) vezetésével
• Butoh – Ko Murobushi (Japán) vezetésével
2001 – • IDMC (Nemzetközi Tánc és Mozgásműhely), Budapest
• Afro-pop - Oboja Adu (Ghana) vezetésével
• Broadway - Phil LaDuka (USA) vezetésével
• Salsa – Hernan Toledo (Peru) vezetésével
1999 – IDMC (Nemzetközi Tánc és Mozgásműhely), Budapest
• Afro-pop - Oboja Adu (Ghana) vezetésével
• broadway - Phil LaDuka (USA) vezetésével
Filmek:
Kreón, rendező: Hatházi András, Duna Műhely – 2001
Tetemre hívás, rendező: Hatházi András, Duna Műhely – 2002
A szemüveg, rendező: Mészáros Péter, Duna Műhely-Filmtett alkotótábor – 2002

Képsorozatok
-
Interjúk
„A művészet természetéből adódik, hogy egy művész mindig ellenzékben van, mert kritikus”
A Stúdió K Színház egy brand. Bárki, aki elmegy megnézni egy előadásukat, tudja, hogy nem igazán foghat mellé, mert a színészek, a közeg, az ottani légkör sugározza a professzionalizmust. Barna Zsombor -
Interjúk
Miről álmodik a színigazgató?
Megszoktuk, hogy a Játékszín előadásaira nehezen lehetett jegyet kapni, megkérdeztem tehát Bank Tamást, az igazgatót, hogyan látja a színház helyzetét napjainkban. Lovas Ildikó -
Interjúk
„A színházban a szakmaiság kell, hogy legyen a fő szempont, aztán otthon meg ki-ki gondoljon, amit akar”
Molnár Piroskát senkinek nem kell bemutatni. A ma élő egyik legnagyobb színészünk. Kitüntetéseit és elismeréseit felsorolni is nehéz lenne. Mi hajtja mégis előre ennyi pályán töltött év és oly sok remekül megformált szerep után és honnan merít erőt minden este? – erről kérdeztem a Tanárnőt. Barna Zsombor