Portré
Gáspár Sándor
Életrajz
Életpályája: Szentesen nőtt fel, ahol a természet és az állatok közelsége, a gazdag érzelmi, családi háttér, az összetartás, a közös munka ereje, de a színjátszás, a sportolás lehetősége is megadatott neki. A szentesi Horváth Mihály Gimnázium fizika-kémia szakos osztályába járt. 1979-ben végezte el a Színház- és Filmművészeti Főiskolát, ahonnan a Vígszínházhoz szerződött. 1982-ben a budapesti Katona József Színház alapító tagja volt, ahol Bán Jánossal és Dörner Györggyel játszották együtt – később máshol is, összesen több mint harminc évig – a még a főiskolán bemutatott Stílusgyakorlatokat. 1987-től szabadfoglalkozású színművész volt. 1993-ban egyik alapítója volt Törőcsik Mari rövid életű Művész Színházának, majd az annak tagjaiból alakult Kelemen László Színkörnek, melyet 1998-ban Márta István fogadott be az Új Színházba. 2000-től 2011-ig, Dörner György igazgatóvá választásáig – akivel a pályázatában foglaltakkal kapcsolatos véleménykülönbségük ellenére régi barátságuk megmaradt – volt az Új Színház, majd a Nemzeti Színház művésze. 2013-tól a székesfehérvári Vörösmarty Színház tagja.
Színházi tevékenysége mellett számos filmben látható és hallható. Két első filmes debütálása volt: Az erőd című film Lauro szerepében és harmadéves főiskolásként Gyarmathy Lívia Minden szerdán című filmjében, ami utóbbiban Jiří Menzellel játszhatott együtt. A legtöbbet Grunwalsky Ferenccel forgatott – akitől sokat tanult is – és sokat dolgozott együtt többek között Molnár Júliával, Koltai Róberttel, Rudolf Péterrel.
Díjak:
Jászai Mari-díj (1986)
Érdemes művész (1999)
Szentes Városért Érdemérem (2004)
Kossuth-díj (2009)
Budapestért-díj (2011)
Páger Antal-színészdíj (2014)
Szentes díszpolgára (2015)

Képsorozatok
-
Interjúk
„A művészet természetéből adódik, hogy egy művész mindig ellenzékben van, mert kritikus”
A Stúdió K Színház egy brand. Bárki, aki elmegy megnézni egy előadásukat, tudja, hogy nem igazán foghat mellé, mert a színészek, a közeg, az ottani légkör sugározza a professzionalizmust. Barna Zsombor -
Interjúk
Miről álmodik a színigazgató?
Megszoktuk, hogy a Játékszín előadásaira nehezen lehetett jegyet kapni, megkérdeztem tehát Bank Tamást, az igazgatót, hogyan látja a színház helyzetét napjainkban. Lovas Ildikó -
Interjúk
„A színházban a szakmaiság kell, hogy legyen a fő szempont, aztán otthon meg ki-ki gondoljon, amit akar”
Molnár Piroskát senkinek nem kell bemutatni. A ma élő egyik legnagyobb színészünk. Kitüntetéseit és elismeréseit felsorolni is nehéz lenne. Mi hajtja mégis előre ennyi pályán töltött év és oly sok remekül megformált szerep után és honnan merít erőt minden este? – erről kérdeztem a Tanárnőt. Barna Zsombor