Színházak
Miskolci Nemzeti Színház
- 2024/2025
 - 2023/2024
 - 2022/2023
 - 2021/2022
 - 2019/2020
 - 2018/2019
 - 2017/2018
 - 2016/2017
 - 2015/2016
 - 2014/2015
 - 2013/2014
 - 2012/2013
 - 2011/2012
 - 2010/2011
 - 2009/2010
 - 2007/2008
 - 2006/2007
 - 2005/2006
 - 2004/2005
 - 2003/2004
 - 2000/2001
 
- JézusSzőcs ArturBörcsök Olivér
 - JudásRózsa KrisztiánPolák Ferenc e.h.
 - Mária MagdalénaCzvikker LillaVarga Andrea
 - PilátusLajos András
 - HerodesSalat Lehel
 - KajafásKincses KárolyCseh AntalVatamány Atanáz e.h.
 - AnnásTóth Dominik e.h.Fülöp Kristóf e.h.Kacsenyák Gábor
 - Péter apostolKriston MilánVisnyiczki Bence
 - SimonCselepák BalázsTóth Dominik e.h.
 - FőpapBárány ZsomborKolozsi BalázsPetró Balázs
 - SzereplőKeresztes AnnaBáthori ImreSzabó István
 
Apostolok, Katonák, Jeruzsálem népe, tömeg Közreműködik: a Miskolci Balett, a Miskolci Nemzeti Színház énekkara, kiegészített zenekara
- rendezőSzabó Máté
 - díszlettervezőHoresnyi Balázs
 - jelmeztervezőFüzér Anni
 - dramaturgKenesey Judit
 - fordítóMiklós Tibor
 - zenei vezetőCser Ádám
 - vezényelCser ÁdámPhilippe de Chalendar
 - koreográfusKováts Gergely Csanád
 - karvezetőPataki Gábor
 - korrepetitorRákai András
 - videóHajdufi Péter
 - koreográfusasszisztensSolti Csaba
 - hangmérnökDitzmann Tamás
 - súgóReiter Krisztina
 - ügyelőOrehovszky Zsófia
 - rendezőasszisztensFekete ZsoltPálóczy Magdolna
 
Hétéves lehettem, amikor apám hirtelen felindulásból elvitt moziba. A TV-ben a Petrocelli ment, ezért nem annyira örültem. Aztán a film elején megszólalt a gitár, közeledett a távolból egy busz a szereplőkkel, és ezek a könnyeden teátrális sivatagi körülmények a 2000+ évnyi homállyal fedett, mégis örökös érdeklődést kiváltó történetbe úgy vontak be, hogy egész más emberként tekintettem a világra hazafelé menet egy kék Trabantban, 1984-ben. Most 2022 van. A világ is megváltozott – és én is. A Petrocellit már nem is adja a TV. Vajon mi a helyzet ma ezzel a különös történettel? Mi a szerepe ma mindannak, amire hivatkozva szöggel és kalapáccsal a kézben követünk el nap mint nap bűnöket, ha valaki valóban a vízen jár, lényegileg már észre sem vesszük, maximum készítünk róla pár képet a telefonunkkal.
A Passió szenvedéstörténet, ugyanakkor Andrew Lloyd Webber művében olyan szenvedély történetét ismerjük meg, ami által a külső szemlélő óhatatlanul részese lesz és ezáltal részesül is mindabból a zenei ihletettségből, amelynek az alapjához mindannyiunknak van közünk. Egy útszéli kőkereszt mellett elhaladva, a templomban, az álmainkban, egy múzeumban egy festmény előtt, vagy ha csak széttárjuk a kezünket és szembe fordulunk a világgal, óhatatlanul szembejön velünk egy lehetőség, amit azonban csupán kívülről szemlélünk ahelyett, hogy a részesévé válnánk. Hiszen nem egyszerű. A világ kalapácsot és szögeket ad a kezünkbe. Néha pedig egy színházjegyet...
(Szabó Máté, rendező)
A The Really Useful Group Limiteddel kötött megállapodás alapján.
2022. 10. 07.


















