Theater Online
Instagram
  • Nyitólap
  • Képgaléria
  • Színházak
  • Portré
  • Hírek
  • Írások
  • Bemutatók
  • HTMSZ
  • Képügynökség
  • TESzT

    Színházak

    dunaPart Platform 2019

    • Előadások
    • Galériák
    • Hírek
    • Írások
    • Műsor
    • Épület
    • Igazgatóság
    • Történet

    Laurie Uprichard interjú

    2019. december 4.

    Ez az első alkalom, hogy részt vesz a dunaParton?

    Nem, már vagy századszorra vagyok itt.

    Milyen elvárásai voltak a platformmal kapcsolatban?

    Sok alkalommal vettem részt a dunaParton, úgy gondolom, emiatt is érdekel a fesztivál fejlődése és az észrevehető apró finomítások. Nem nagy átalakulásra gondolok, viszont például az első alkalomhoz viszonyítva óriási változásokat látok. Nem egyik évről a másikra történt ez, hanem az évek során formálódott azzá, amit ma láthatunk. Érdekes volt megfigyelni és végigkövetni a művészeket abból a szempontból, hogy mi érdekelte őket akkor, évekkel ezelőtt, min dolgoztak és min dolgoznak most. Mindig fedezünk fel új hangokat.

    Hogyan látja a kortárs magyar táncot, összehasonlítva a nyugat-európai formációkkal? Vannak bennük olyan sajátosságok, amelyek különbséget jelenthetnek?

    Véleményem szerint a kortárs magyar mozgásszínházat sokkal inkább érdekli a humor, az irónia, szemben Németországgal, Franciaországgal vagy akár az Egyesült Államokkal, ahol jellegzetesen ön-reflexívek, és konceptuálisak, emiatt számomra kissé mesterkéltté válnak.

    A látott előadások közül tudna olyan példát mondani, amelyek hordozzák az említett sajátosságokat?

    Hód Adrienn például egészen kiváló koreográfus, az előadásokat elképesztően őrült fantáziával és őrült karakterekkel valósítja meg. A színészek szintén nagyszerűek, edzettek, lenyűgöző technikai tudással, akik elmennek a hisztéria határáig, irracionálisak, mégis egészen valósághűen teszik ezt.

    Amikor fesztivált szervezett Dublinban, volt valamiféle koncepció, amit követett? Milyen szempontok szerint válogatta az előadásokat kurátorként?

    Négy évig voltam szervezője a Dublini Táncfesztiválnak, ahol nem volt konkrét koncepció vagy téma, főként azokat az előadásokat hívtam el, amiket a legjobbnak találtam az adott évben. De volt olyan is, például az első év, amikor fogyatékkal élő vagy különböző testtípusú táncosokat felmutató előadásokat hoztunk el, de nem mondanám, hogy ez a fajta válogatás jellemző lett volna.

    Látott olyan előadást a dunaParton, ami illeszkedhetne egy közelgő projektjébe?

    Jelenleg egy kis amerikai városban dolgozom, kis számú közönségünk van. Maximum három produkciót tudunk befogadni egy évben. 2018-ban volt egy közös munkánk Cuhorka Emesével és Fülöp Lászlóval, szerettem volna őket ismét elhívni, sajnos, most nem alkalmas az idő, de talán egyszer.

    Melyik előadást nevezné a kedvencének az eddig látottak közül?

    Eddig a Hód Adrienn előadását mondanám. De még itt van a ma este, kíváncsi vagyok például a Simkó Beatrix és Jenna Jalonen munkájára, a Long Time No See-re.

    Tófalvi Előd és Kovács Emese

     

     

     

     

    Színház-választó

    Válassza ki a keresett színház kategóriáját majd nevének kezdőbetűjét vagy használja a keresőt!
    • budapesti
    • vidéki
    • nyári
    • határon túli
    • külföldi
    • nemzetiségi
    • fesztivál
    • intézmény
    • a
    • á
    • b
    • c
    • cs
    • d
    • e
    • é
    • f
    • g
    • gy
    • h
    • i
    • í
    • j
    • k
    • l
    • m
    • n
    • ny
    • o
    • ó
    • ö
    • ő
    • p
    • q
    • r
    • s
    • sz
    • t
    • ty
    • u
    • ú
    • ü
    • ű
    • v
    • w
    • x
    • y
    • z
    • zs
    • a
    • á
    • b
    • c
    • cs
    • d
    • e
    • é
    • f
    • g
    • gy
    • h
    • i
    • í
    • j
    • k
    • l
    • m
    • n
    • ny
    • o
    • ó
    • ö
    • ő
    • p
    • q
    • r
    • s
    • sz
    • t
    • ty
    • u
    • ú
    • ü
    • ű
    • v
    • w
    • x
    • y
    • z
    • zs
    • a
    • á
    • b
    • c
    • cs
    • d
    • e
    • é
    • f
    • g
    • gy
    • h
    • i
    • í
    • j
    • k
    • l
    • m
    • n
    • ny
    • o
    • ó
    • ö
    • ő
    • p
    • q
    • r
    • s
    • sz
    • t
    • ty
    • u
    • ú
    • ü
    • ű
    • v
    • w
    • x
    • y
    • z
    • zs
    • a
    • á
    • b
    • c
    • cs
    • d
    • e
    • é
    • f
    • g
    • gy
    • h
    • i
    • í
    • j
    • k
    • l
    • m
    • n
    • ny
    • o
    • ó
    • ö
    • ő
    • p
    • q
    • r
    • s
    • sz
    • t
    • ty
    • u
    • ú
    • ü
    • ű
    • v
    • w
    • x
    • y
    • z
    • zs
    • a
    • á
    • b
    • c
    • cs
    • d
    • e
    • é
    • f
    • g
    • gy
    • h
    • i
    • í
    • j
    • k
    • l
    • m
    • n
    • ny
    • o
    • ó
    • ö
    • ő
    • p
    • q
    • r
    • s
    • sz
    • t
    • ty
    • u
    • ú
    • ü
    • ű
    • v
    • w
    • x
    • y
    • z
    • zs
    • a
    • á
    • b
    • c
    • cs
    • d
    • e
    • é
    • f
    • g
    • gy
    • h
    • i
    • í
    • j
    • k
    • l
    • m
    • n
    • ny
    • o
    • ó
    • ö
    • ő
    • p
    • q
    • r
    • s
    • sz
    • t
    • ty
    • u
    • ú
    • ü
    • ű
    • v
    • w
    • x
    • y
    • z
    • zs
    • a
    • á
    • b
    • c
    • cs
    • d
    • e
    • é
    • f
    • g
    • gy
    • h
    • i
    • í
    • j
    • k
    • l
    • m
    • n
    • ny
    • o
    • ó
    • ö
    • ő
    • p
    • q
    • r
    • s
    • sz
    • t
    • ty
    • u
    • ú
    • ü
    • ű
    • v
    • w
    • x
    • y
    • z
    • zs
    • a
    • á
    • b
    • c
    • cs
    • d
    • e
    • é
    • f
    • g
    • gy
    • h
    • i
    • í
    • j
    • k
    • l
    • m
    • n
    • ny
    • o
    • ó
    • ö
    • ő
    • p
    • q
    • r
    • s
    • sz
    • t
    • ty
    • u
    • ú
    • ü
    • ű
    • v
    • w
    • x
    • y
    • z
    • zs

    Partner oldalak

    Az oldal megjelenését támogatja: Nemzeti Kulturális Alap Magyar Művészeti Akadémia Emberi Erőforrások Minisztériuma Kulturális és Innovációs Minisztérium Petőfi Kulturális Ügynökség
    © 2025. - THEATER Online - theater.hu