Theater Online
Instagram
  • Nyitólap
  • Képgaléria
  • Színházak
  • Portré
  • Hírek
  • Írások
  • Bemutatók
  • HTMSZ
  • Képügynökség
  • TESzT

    Portré

    Látó Richárd

    színész zenei vezető zenei szerkesztő zenei asszisztens hangszerelés zeneszerző karmester hangszerelte zenei főmunkatárs közreműködő vezényel korrepetitor zongorista zene zenei átdolgozó zenei munkatárs zenész

    Életrajz

    1974. május 21-én születtem Szabadszálláson. Egy régi zenészdinasztiából származom. A zenéhez való viszonyom már kiskoromtól félreérthetetlen jelek formájában nyilvánult meg.

    Isten megáldott az abszolút hallással, aminek köszönhetően rendkívül ”könnyen” tudtam bármilyen dallamot megjegyezni. A zenei pályafutásom bizonyos állomásain hasznát vettem és veszem a mai napig is. A zenei tanulmányimat Kunszentmiklóson kezdtem el. Miután a zenei általánost elvégeztem, egy kis kitérő következett. A méltán híres "Szófia utcai" jazz zenei stúdióban tanultam a jazz-zongoristák legjobbjaitól. Esze Jenő vonalon kezdtem Sein Ferencnél, majd ifjabb Rátonyi Róbertnél tanultam, ahol a standard dalokon kívül improvizációval is foglalkoztunk. Azután következett újra a klasszikus zene. A Bartók Béla Konzervatóriumban zeneszerzést tanultam Fekete Győr István tanár úrnál.

    1996 márciusában kerültem Kecskemétre, ahol egy nagy és örök szerelem jött létre én és a színház között. Szerelem volt ez első látásra és még ma is tart. Kezdetben korrepetitorként számos zenés darabban vettem részt. Életem első nagy élménye a Jézus Krisztus szupersztár volt. Mindösszesen 23 évesen zongorázhattam a zenekarban, mondanom sem kell, a mai napig meghatározta a pályafutásomat.

    Utána rengeteg darab következett. A dzsungel könyve, Godspell, Hair…

    1999 augusztusában nevezett ki Bodolay Géza a színház akkori direktora a színház zenei vezetőjének. Nagy megtiszteltetés volt ez számomra. Sok neves művésszel dolgozhattam együtt, többek között: Törőcsik Mari, Rátóti Zoltán, Iglódi István, Hernádi Judit, Lux Ádám, Alföldi Róbert, Janza Kata, Moór Mariann, Epres Attila, Dörner György, Magyar Attila, Weber Kristóf, Másik János, Keveházi Gábor, Szakály György, Juronics Tamás, Ladányi Andrea, Román Sándor…

    2000. február 25-én mutattuk be az Olivér című musicalt, ami első dirigálásom volt a kecskeméti teátrumban. Azóta is minden előadást a legjobb tudásommal és az előadott mű iránti tisztelettel dirigálok.

    A színházi zenész szakma általam nagyra tartott és máig tisztelt mesterétől, Fekete Maritól sokat tanultam és beépítettem a saját betanítási technikáim közé. A rendezők, akikkel idáig volt szerencsém együtt dolgozni - a teljesség igénye nélkül - Pinczés István, Puskás Tamás, Schwajda György, Tasnádi Csaba, Ádám Tamás, Bodolay Géza, Iglódi István és Merő Béla Kerényi Imre, Halasi Imre, Korognai Károly, Vlad Troickij, Réczei Tamás és még sokan mások.

    A Kassai Thalia Színházban vendégként több darabban dolgoztam mint zenei vezető (Fekete Péter, Padlás, Kassa Orfeum és Koldusopera).

    Hiszem, hogy az utánpótlás fontosságát nem lehet eléggé kiemelni, ezt a feladatomat sem hagyhatom tehát szó nélkül. 2006 óta tanítok a Ceglédi Patkós Irma művészeti iskolában zenés mesterséget.

    Életem legnagyobb élménye, amikor 2010. október 1-én a színház vezetésének köszönhetően a zene világnapján vezényelhettem a Nyomorultak című musicalt. Sosem fogom elfelejteni, hogy ez nekem megadatott. Jó, hogy ennyi kitűnő színházi szakemberrel találkoztam, akiktől rengeteget tanultam a szakmáról. Bízom abban, hogy minél többet tudok még adni és várnak még reám szakmai kihívások.

    Zeneszerzőként az NKA Zeneművészeti Kollégiumának nyertes pályázatai közt írtam eddig Egy Szimfonikus Oratóriumot egy Requiemet és két Zongoraverseny is.
    2017-ben az Esztrád Színház musicel író versenyét megnyertem. 
     
    Számos darabhoz írok kísérő zenét is, köztük sokat külfőldi színházakban is játszanak.

     

    Díjak:

    • Magyar Bronz Érdemkereszt
    • Patkós Irma-díj
    • Pro Cultura-díj
    • Kétszeres Évad embere díj
       
    Látó Richárd
    Válassza ki a keresett személy nevének kezdőbetűjét vagy használja a keresőt!
    • a
    • á
    • b
    • c
    • cs
    • d
    • e
    • é
    • f
    • g
    • gy
    • h
    • i
    • í
    • j
    • k
    • l
    • m
    • n
    • ny
    • o
    • ó
    • ö
    • ő
    • p
    • q
    • r
    • s
    • sz
    • t
    • ty
    • u
    • ú
    • ü
    • ű
    • v
    • w
    • x
    • y
    • z
    • zs
    • Interjúk

      „A művészet természetéből adódik, hogy egy művész mindig ellenzékben van, mert kritikus”

      A Stúdió K Színház egy brand. Bárki, aki elmegy megnézni egy előadásukat, tudja, hogy nem igazán foghat mellé, mert a színészek, a közeg, az ottani légkör sugározza a professzionalizmust.
      Barna Zsombor
      2022. május 31.
    • Interjúk

      Miről álmodik a színigazgató?

      Megszoktuk, hogy a Játékszín előadásaira nehezen lehetett jegyet kapni, megkérdeztem tehát Bank Tamást, az igazgatót, hogyan látja a színház helyzetét napjainkban.
      Lovas Ildikó
      2022. május 30.
    • Interjúk

      „A színházban a szakmaiság kell, hogy legyen a fő szempont, aztán otthon meg ki-ki gondoljon, amit akar”

      Molnár Piroskát senkinek nem kell bemutatni. A ma élő egyik legnagyobb színészünk. Kitüntetéseit és elismeréseit felsorolni is nehéz lenne. Mi hajtja mégis előre ennyi pályán töltött év és oly sok remekül megformált szerep után és honnan merít erőt minden este? – erről kérdeztem a Tanárnőt.
      Barna Zsombor
      2022. május 29.

    Bemutatók képekben

    • Woyzeck
      Szatmári színház Woyzeck
      rendezőAlbu István
    • Élő holttest
      Aradi Kamaraszínház Élő holttest
      rendezőTapasztó Ernő
    • Forráspont
      Beregszászi szinház Forráspont
      rendezőOleh Melnicsuk
    • Az öngyilkos
      Nagyváradi színház Az öngyilkos
      rendezőBotos Bálint

    Partner oldalak

    Az oldal megjelenését támogatja:Nemzeti Kulturális Alap
    © 2022. - THEATER Online - theater.hu