Portré
Agnes Baltsa
színész
Életrajz
Mezzoszoprán
Lefkas szigetén született, Görögországban. Az athéni konzervatóriumban tanult, majd megnyerte a Maria Callas ösztöndíjat, és Münchenben folytatta tanulmányait. Cherubino szerepében debütált Frankfurtban. Ezután a világ nagy operaházaiban lépett fel: Berlin, Bécs, Milánó, London, Párizs, Zürich, München, New York, Chicago csakúgy, mint a Salzburgi Fesztiválon. 1980 óta Ausztriában kamaraénekes, 1988 óta a bécsi operaház megbecsült tagja. 1970-ben debütált a Bécsi operaházban Octavian szerepében (ő volt minden idők legfiatalabb Octavian-ja a Bécsi operaházban). Azóta számos híres szerepet elénekelt: Carmen, Rosina (A sevillai borbély), Angelina (Hamupipőke), Isabella (Olasz nő Algírban), Dorabella (Così fan tutte), Romeo (I Capuleti e i Montecchi), Santuzza (Parasztbecsület), Eboli (Don Carlo), Dalila (Sámson és Dalila), Azucena (Il trovatore), Fedora, Hérodiade. A 2001/2002-es évadban nagy sikert ért el Janácek Jenufa című operájában Kostelnicka szerepében. 2004/2005-ös évadban Bécsben lépett fel Santuzza-ként (Parasztbecsület).
Lefkas szigetén született, Görögországban. Az athéni konzervatóriumban tanult, majd megnyerte a Maria Callas ösztöndíjat, és Münchenben folytatta tanulmányait. Cherubino szerepében debütált Frankfurtban. Ezután a világ nagy operaházaiban lépett fel: Berlin, Bécs, Milánó, London, Párizs, Zürich, München, New York, Chicago csakúgy, mint a Salzburgi Fesztiválon. 1980 óta Ausztriában kamaraénekes, 1988 óta a bécsi operaház megbecsült tagja. 1970-ben debütált a Bécsi operaházban Octavian szerepében (ő volt minden idők legfiatalabb Octavian-ja a Bécsi operaházban). Azóta számos híres szerepet elénekelt: Carmen, Rosina (A sevillai borbély), Angelina (Hamupipőke), Isabella (Olasz nő Algírban), Dorabella (Così fan tutte), Romeo (I Capuleti e i Montecchi), Santuzza (Parasztbecsület), Eboli (Don Carlo), Dalila (Sámson és Dalila), Azucena (Il trovatore), Fedora, Hérodiade. A 2001/2002-es évadban nagy sikert ért el Janácek Jenufa című operájában Kostelnicka szerepében. 2004/2005-ös évadban Bécsben lépett fel Santuzza-ként (Parasztbecsület).
Válassza ki a keresett személy nevének kezdőbetűjét vagy használja a keresőt!
-
Művészek írták
Tragédia (Oidipusz éneke) – Világpremier
Szophoklész tragédiát írt, nem drámát – állítja a rendező. A tragédia szakrális forma. Amit hét színésszel: nem pszichológiai elemzésekre épülő dialógusokból formál meg az író-rendező. A kórusszerű vagy szóló dalok, a szakrális zeneiség, a költői tér és fények adják a teátrális formát. Az archaikus szöveg is a – szárd eredetű – Alessandro Serráé, ugyanő tervezte a díszletet, fényeket, ruhákat is. Szegő György -
Művészek írták
Kurázsi mama – háborúink krónikája
A 2022-es Bakkhánsnők kapcsán írtam Terzopuloszról, a rendezőről: „Berlinben, Heiner Müller korszakos színházcsinálóval indult a 70-es években. Vele hozta létre 1994-ben a Nemzetközi Színházi Olimpiát, amit a tervek szerint jövőre Magyarország rendez meg. Terzopulosz mostani rendezése jó előjel.” Az általa keltett előérzet beteljesedett. 2024-ben Kurázsi mama is olyan nagyformátumú előadás, ami többet jelent önmagánál. Szegő György -
Művészek írták
Pinokkió
A Vígszínháznál mese-musicalben Presser Gábor-Sztevanovity Dusán 35 éve töretlen sikerű A padlás musicalje a mérce. És ezzel is konferálták fel most a Karácsony előtt műsorra tűzött Pinokkiót. Szegő György