Theater Online
Instagram
  • Nyitólap
  • Képgaléria
  • Színházak
  • Portré
  • Hírek
  • Írások
  • Bemutatók
  • Képügynökség

    Hírek

    Trükk-show

    2018. október 7.
    A mesebeli szegénylegény útja a születéstől a halálig. Tatár Ágota kritikája.
    Az előadás egyszerre mese, tánc, akrobatika, humor, vásári mutatvány, játék. A szereplők meseszerű-bohócsminkkel karakterizált, stilizált kosztümökbe bujtatott figurák. Van itt búcsú, vásár, harctér és szerelemre éhes menyecskék tömege, akik mind a főhős kegyeire áhítoznak.

    A főhős pedig a mesebeli Păcală figura, lehet félbolond vagy okos szegénylegény, aki minden helyzetből igyekszik jól kijönni. Pompás humorforrás, hogy viszontagságos útja során rengeteg akadályt kell leküzdenie, amíg elérkezik útja végére: groteszk módon a születése pillanatához, csak most fordított menet szerint, vissza kell jutnia az anyaméhbe.

    Számos jó ötletet látunk, ömlesztve, egy zsákba berakva, megkavarva, összerázva: nonverbális, akrobatikus elemek, bohóctréfa, pantomim játék.

    A műfaj szabályainak megfelelően jó hangulatú kavalkád zajlik, amelyben a főszerep a karneváli hangulaté, gegek és vaskos humor uralja a játékot.
    Groteszk humorral operál, viszont dramaturgiai szempontból félkész, vagy sehová nem jutó jeleneteket látunk.

    A jelmezek stilizáltak, nagyszerűen illenek a játékhoz. A színészek jól játszanak hangszereken, a játékot élőzene és hang-aláfestés tarkítja.

    A rendezés némafilmes eszközökkel is él: fekete táblán felirat, ami a jelenetet, a történést magyarázza, kommentálja, ebből viszont kevés van, ezt az eszközt többször lehetett volna használni.

    Commedia dell’arte színészek ügyességével játszanak néhol, de a koreográfia sajnos nem kidolgozott, nem pontos. Inkább hadonászásnak tűnnek az akrobatikus és az elrajzolt gesztusok.

    Mindezek ellenére energikus, kedves játékot láthatunk, ugyanakkor dramaturgiailag nem egész, néhol követhetetlen, miért épp az a jelenet a soron következő, és mi lenne a jelenet célja, kimenetele. Összességében szerettem részese lenni a játéknak és egy szimpatikus társulat mutatkozott meg.

    ----------------

    Trix Show, a tordai Aureliu Manea Színház előadása

    Írta és rendezte: Mihai Gruia Sandu
    Koreográfia: Mariana Gavriciuc
    • Interjúk

      Beszélgetés Lőrinc Katalinnal egy kiállítás apropóján

      Lőrinc Katalin a kortárs tánc egyik legfelkészültebb előadója, oktatója, kutatója. Az előadásait nézni, hallgatni újra és újra élmény,de most személyes emlékeiről kérdezzük ...
      Bán András
      2019. január 19.
    • Interjúk

      Király Viktor vallomásával zárul az Elviszlek magammal évada

      Magyarország legnépszerűbb autós-beszélgetős műsora, az Elviszlek magammal 7,6 milliós nézettséget produkált a legnagyobb videómegosztón 2018-ban.
      2019. január 7.
    • Művészek írták

      Egy csirkefogó élete és halála

      Molnár Ferenc Lilioma „nagy színház”, méltán világszerte a legismertebb magyar színpadi mű. Eddig szinte tabuként tisztelte a honi színházi világ. Újrafogalmazása veszélyes vállalkozás, de éppen a Vígszínháznak talán „előjoga” ez.
      Szegő György
      2018. december 31.

    Bemutatók képekben

    • Naplemente előtt
      József Attila Színház Naplemente előtt
      RendezőVerebes István
    • Kádárné balladája
      Vígszíház Házi Színpad Kádárné balladája
      RendezőTelihay Péter
    • Sára asszony
      Kaszás Attila Terem Sára asszony
      RendezőVidnyánszky Attila
    • A csütörtöki hölgyek
      Spirit Színház A csütörtöki hölgyek
      RendezőSzitás Barbara

    Partner oldalak

    Az oldal megjelenését támogatja:Nemzeti Kulturális Alap
    © 2019. - THEATER Online - theater.hu