Hírek

Ennek az összegnek több mint felét a magyarországi, 18 százalékát romániai és 5 százalékát nemzetközi pályázati források teszik ki. A társulat előadásokból és képzésekből származó saját jövedelme az évi költségvetés 21 százaléka. Az elmúlt évben megerősödött a csapat jelenléte Budapesten, amelyet 2020-ban még stabilabbá szeretne tenni az Osonó.
A Fazakas Misi által rendezett Ahogyan a víz tükrözi az arcot című dokumentarista előadás túl van az 560. bemutatáson. A produkció többször visszatért a budapesti Katona József Színházba, de a társulat elvitte olyan romániai és vajdasági településekre is, ahol még nem, vagy több évtizede nem járt színházi társulat. Az előadást 2019-ben 4 ország nézői tekinthették meg.
A celldömölki Soltis Lajos Színházzal újabb együttműködés keretén belül, a társulat vezetője több műhelyfoglalkozást tartott a színház stúdiósai számára és a tervek szerint ez az együttműködés 2020-ban erősödni fog. Ugyanakkor, Olaszországban is beindult egy tréningsorozat fiatal olasz színészek számára és a 2020-as tervek között szerepel egy Osonó- olasz koprodukció bemutatása is.
-
Interjúk
Az semmi – ezt hallgasd meg!
Az alábbi interjú kiváló apropója lehetne, hogy nyolcvanegyedik születésnapján, egykori kaposvári kollégái egy általuk alapított elismeréssel, a „Kossuth díjasok Kossuth díjával” lepték meg a Jászai Mari-díjas, érdemes művészt, a Halhatatlanok Társulatának örökös tagját. Koltai Róberttel néhány nappal a díjátadás után színházi pályájáról beszélgettünk. Rojkó Annamária -
Interjúk
Apropó nélkül – beszélgetés Bánsági Ildikóval
Ady Endre Petőfiről írott sorai jutnak eszembe először róla. Mást, két-három szavas méltatást nem is mernék róla írni. Nekem ő fogalom. A BÁNSÁGI. Csupa nagybetűvel. Gyulay Eszter -
Interjúk
„Mindennek az Egyetemi Színpad az oka.”
Jordán Tamás egy rendkívül sűrű életpályát tudhat maga mögött az Egyetemi Színpadtól Szombathelyig. Volt rendező, színházigazgató, színházi fesztivál igazgató, tanár és mind a mai napig színész, nagyszerű közös produkciók részese és emlékezetes szólóestek előadója. 1961-től máig követjük, hogy hogyan próbálta mindig megteremteni a számára legfontosabb lényegét a színháznak: hogy az egy agóra legyen, egy találkozóhely, ahol az emberek kezet nyújtanak egymásnak. Farkas Éva