Hírek
„(A Stúdió K Színházban) olyan dolgok vannak, amik máshol nincsenek, a nézők sem tudják pontosan, mikor mire számíthatnak.” – írta a FORBES 2020-ban, aminek a színház jelenlegi repertoárja is igyekszik megfelelni. Diego de Brea szlovén és Mirko Radonjić montenegrói rendezők a balkáni színházi kultúrát hozták magukkal, amely meglepő természetességgel használja más művészetek eszközeit. De Brea a némafilmes színjátszás hagyományait formálta burleszk vígjátékká Amikor én halott voltam címmel, Radonjić pedig a képzőművészet segítségével teremti meg Günter Grass regényének borzalmasságában is csodaszép világát a Kutyaévekben. (Mirko Radonjić a színházrendezés mellett képzőművészként is alkot.)
Szikszai Rémusz rendezésében, az ő és Bíró Bence dramaturg átiratában készül a Stúdió K ötvenéves jubileumi előadása, a Tigris, Gianina Cărbunariu román drámaírónő darabja nyomán. Az előadás nem múltidézés, hanem egy kortárs történet a tigrisről, amely az állatkertből meglépve felforgatja Budapest életét. A Tigrisben hosszú idő után újra a Stúdió K színpadára lép az alapító, Fodor Tamás.
Két befogadott előadás is műsoron lesz az év végén, amelyek erős női hangokkal és hiánypótló témákkal vannak jelen a Stúdió K-ban. A Kiállok érted (KV Társulat – Láthatáron Csoport) megmutatja, hogy hogyan kerülnek be a prostitúcióba a legkiszolgáltatottabb fiatal lányok, ahonnan azután – külső segítség nélkül – gyakorlatilag lehetetlen kitörniük. A Ráolvasás (Affér Színház) pedig arról szól, hogy hogyan él vissza egy fiatal, tehetséges magyartanár két diákjával olyan profizmussal, hogy a lányok az utolsó pillanatig nem értik, nem érthetik, hogy pontosan mi történik velük. Mindkét előadás aláhúzza a külső szem jelentőségét: hogy csak akkor van lehetőségünk segíteni, ha ismerjük és így észrevesszük ezeket a jelenségeket.
Egy kimaradt év után végre ismét meghirdetésre került a közéleti, politikai örömzenéiről ismert HANEM zenekar karácsonyi koncertje, melynek címe idén All I need is Alavjú.
-
Művészek írták
Tündérpalota, ma – Csongor és Tünde
A Csongor és Tünde drámairodalmunk harmadik óriása – színpadra állítása örök kihívás volt és lesz. Vörösmarty Mihály instrukcióként nagy mennyiségben írt elő szcenikai csodákat, varázslatokat, amelyektől 1830 óta a mű nem a rendezők, inkább a látványtervezők álma. Szegő György -
Interjúk
Apám morális tartása az, ami beárazta vagy bemérte, hogy nekem miről mi az ítéletem
Verebes István színész, rendező, közéleti ember. Pályája évtizedeken átível, a színház, televízió és a publicisztika világába egyaránt. Lovas Ildikó -
Interjúk
„... az föld pedig vala ékesség nélkül való és puszta és setétség vala és az Úrnak lelke táplálja vala az vizeket…”
…köszönés után a Vizsolyi Biblia szavaival fogad Csernus Mariann, akivel utoljára 3 éve beszélgettem, amikor a Bethlen Téri Színházban ismét előadta a Biblia maga által dramatizált változatát, amelyet négy évtizeden keresztül játszott szerte az országban. Lovas Ildikó






















