Theater Online
Instagram
  • Nyitólap
  • Képgaléria
  • Színházak
  • Portré
  • Hírek
  • Írások
  • Bemutatók
  • HTMSZ
  • Képügynökség
  • TESzT

    Hírek

    Keserűen szép és feketén humoros

    2020. április 1.
    Eleven éjszaka próbanapló (3. rész)

    Az utolsó két hét talán a legérzékenyebb időszaka a próbáknak. Itt jönnek a természetes elbizonytalanodások, a sokféleképpen megközelített, kipróbált formák és elméletek összeérnek és kiadják azt az egészet, amit majd előadásnak hívunk. Ez pedig automatikusan azt jelenti, hogy rá kell lépni arra a bizonyos útra, ami elvisz a bemutatóig. Egy előadás természetesen élő, így minden alkalommal egy kicsit más, főleg mert a közönség is cserélődik. De kap egy formát, ami majd alakulhat és ez a forma ekkor véglegesedik. Ez pedig önmagában is kérdéseket vet fel. Jó volt ez eddig, amit kipróbáltunk? Elég dolgot megnéztünk-e ahhoz, hogy választani tudjunk? Az idő nem lassul, mi pedig ahhoz képest nem gyorsulunk... Az idő ebben a játszmában adott. A bemutató időpontjához képest keringünk mindannyian a térben, és hol azt érezzük, talán lassíthatnánk az időn, hol pedig azt, hogy ezt már látnia kell a közönségnek, kell a visszajelzés és várjuk a napot, amikor megérkeznek. Az utolsó napokra elhagyjuk a már megszokott teret is. A Jurányi próbatermét már ismerjük. A rendetlenség, ami a darabhoz elengedhetetlen, átláthatóvá válik. Átköltözünk az előadás igazi otthonába, a Szkéné Színház színpadára és elkezdjük belakni azt is.

    Bekerül Tommy lakásának díszlete, ahol az egész darab játszódik. Rövidülnek az átdíszítési idők, megszólal a zene, elkezd a fény is játszani. A színészek elkezdenek fürdeni a szerepek adta lehetőségekben. Minden karakter nagyon összetett, így van lehetőség megcsillogtatni a tudást, amit egytől egyig meg is tesznek. És bekövetkezik az a bizonyos robbanás, amit nem is lehet tudni,hogy mikor történt igazán. Egyszer csak ott van velünk, megszületik, és mi csak csodálva nézzük, hallgatjuk, próbáljuk felfogni, hogy elkészült, megérkeztünk. Innentől kezdve minden előadáson együtt izgulunk Aimee-vel, aki, mint egy tornádó végigsöpör a megszokott renden, mindent felbolygat. Sokszor nem értjük őt, de meglátjuk benne a lehetőséget Tommy számára, és talán egy kicsit számunkra is, hogy változni, változtatni sosem késő. Még akkor sem késő, ha nem olyan irányba változnak a dolgok, mint ahogy elképzeltük. Végig nevetünk Doc-kal, néha kicsit rajta is, de mindig nagy szeretettel tesszük ezt. Nevetünk, ugyanakkor elszorul a szívünk, féltjük őt. Maurice-szal néha együtt morgunk, hogy igaza van, néha pedig túl élesnek gondoljuk Tommyval szemben. Tommy-ról viszont kiderül, hogy hiába a látszatfölény, sok lehetőség haladt már el mellette, és egy kicsit azt érzi, Aimee az utolsó. Kenneth pedig próbáról próbára egyre visszataszítóbb, érdekesebb és a maga módján szánalomra méltóbb lesz, hiszen ő is csak egy körforgás része, amiből talán nincs kiút, mert csak körbe és körbe és körbe megy. A végén pedig elérkezik a várva várt lépés, beülnek a nézők. Nevetnek, sírnak, gratulálnak és hosszú beszélgetéseket kezdeményeznek erről az igazán elgondolkodtató, keserűen szép és feketén humoros előadásról, aminek örülök, hogy én is a részese lehettem.

    Fábián Ilona, rendezőasszisztens

     

    • Interjúk

      Az semmi – ezt hallgasd meg!

      Az alábbi interjú kiváló apropója lehetne, hogy nyolcvanegyedik születésnapján, egykori kaposvári kollégái egy általuk alapított elismeréssel, a „Kossuth díjasok Kossuth díjával” lepték meg a Jászai Mari-díjas, érdemes művészt, a Halhatatlanok Társulatának örökös tagját. Koltai Róberttel néhány nappal a díjátadás után színházi pályájáról beszélgettünk.
      Rojkó Annamária
      20224. december 3.
    • Művészek írták

      Szerelem – Örkény Színház

      A Szerelemben egy idős házaspár szerelmét ismerhetjük meg szuperközeliben, annak minden rétegződését, szépségét, fájdalmát egy betegség fénytörésében.
      Szegő György
      2025. június 7.
    • Művészek írták

      Peter Lindbergh – Budapest Fotó Fesztivál

      A Budapest FotóFesztivál és a Műcsarnok 2025-ben immár kilencedik alkalommal rendezi meg közös fesztiválnyitó kiállítását – idén Peter Lindbergh ikonikus fotóiból válogatva. A nemrég elhunyt fotóművész műcsarnoki tárlatát fia, Simon Brodbeck, a BPF eseményét Mucsy Szilvia, a fesztivál igazgatója nyitotta meg.
      Szegő György
      2025. április 1.

    Bemutatók képekben

    • A cigány
      Vajdasági Tanyaszínház A cigány
      rendezőCrnkovity Gabriella
    • Angyal szállt le Babilonba
      Sepsiszentgyörgyi színház Angyal szállt le Babilonba
      rendezőBocsárdi László
    • Az öngyilkos
      Beregszászi szinház Az öngyilkos
      rendezőIfj. Vidnyánszky Attila
    • Szar ügy
      Csíki Játékszín Szar ügy
      rendezőAlejandro Duran

    Partner oldalak

    Az oldal megjelenését támogatja: Nemzeti Kulturális Alap Magyar Művészeti Akadémia Emberi Erőforrások Minisztériuma Kulturális és Innovációs Minisztérium Petőfi Kulturális Ügynökség
    © 2025. - THEATER Online - theater.hu